Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Bromsbyte Victor230
Moderator: Moderatorer
Bromsbyte Victor230
Jag har ett obehagligt skorrande/skrapande ljud när jag bromsar med traktorn! hur bökigt är det o fixa till bromsarna? kan nån som gjort det hjälpa mig hur jag går tillväga!
// Jerry Eriksson
Har: Victor -60 Grålle -52. Haft: T-24, Nuffield 460(blä)
Re: Bromsbyte Victor230
jag har gjort det, det är enkelt, du tar av skärmen, sedan skruvar då loss slutväxeln från trumeten, sen drar du ut slutväxeln med drivaxel, byter bromsarna, monterar i hop i gen i omvänd ordning, busenkelt!.
LYCKA TILL
LYCKA TILL
hej, jag
Tack för infon daisel! blir o ringa in en order på Oie då
// Jerry Eriksson
Ja gör det, och om du undrar något mer så kan då få mitt numer på pm om du villJerry.E skrev:Tack för infon daisel! blir o ringa in en order på Oie då
hej, jag
Ja gärna!
daisel skrev:Ja gör det, och om du undrar något mer så kan då få mitt numer på pm om du villJerry.E skrev:Tack för infon daisel! blir o ringa in en order på Oie då
// Jerry Eriksson
Hur gick det Jerry? var det lätt?
Tror nog tyvärr att jag måste göra något liknande.Efter att min Viktor har ståt i typ ett år så startade jag upp den här i våras och var på gården och körde lite och bromsen på höger verkade det som man tryckte in en pinne i hjulet när man bromsade.
Så jag måste nog göra något
MVH RillE-d
Tror nog tyvärr att jag måste göra något liknande.Efter att min Viktor har ståt i typ ett år så startade jag upp den här i våras och var på gården och körde lite och bromsen på höger verkade det som man tryckte in en pinne i hjulet när man bromsade.
Så jag måste nog göra något
MVH RillE-d
att bromsa försiktigt om det går en lång sträcka så bromsarna blir varma, det brukar funka
hej, jag