Sida 1 av 1
(TD50)
Postat: 3 november 2007, 20:40
av gropen
Är det nån som vet hur mkt. som måste göras om i en bison för att få i en TD50??. ex. fästen och förlängning av ram,sen hur det passar ihop med lådan??.
Tackar för info.
Postat: 6 januari 2008, 09:59
av arnfinn
Forlenging av "ramben" er vel største jobben, deretter huven. Tror den passer rett på lådan, men antakelig må du ta rede på om svinghjulet er kompatibelt med koblingen på Bison. For øvrig er koblingen på Bison SOLID.
Men se til at du har en regulator som passer for bruk i traktor - TD 50 har vel ikke vært i bruk i annet enn lastebil, men kanskje kan du bruke regulatoren fra D 50. Og vær klar over at det ikke er vesentlig bedre sug i den enn i Bisons egen. Turtallet dog er nok høyere - et par hundre skulle jeg tro.
D 50 har et dreiemoment på ca 36 kpm mot 1114 i Bison på ca 32 kpm. Jeg vet ikke differansen opp til TD 50.
Postat: 7 januari 2008, 22:56
av Lucas
Td50 har defenitivt suttit i annat änn lastbilar. Bland annat traktorer (810 och 814 fram till 1975) men även i till exempel Parca lastmskiner. Rgulatorn är inget problem även om motorn kommer från en lastbil, det är bara att ställa ner max varvtalet om man tycker att det går för fort.
/ Lucas
Postat: 8 januari 2008, 03:14
av arnfinn
Lucas skrev:Td50 har defenitivt suttit i annat änn lastbilar. Bland annat traktorer (810 och 814 fram till 1975) men även i till exempel Parca lastmskiner. Rgulatorn är inget problem även om motorn kommer från en lastbil, det är bara att ställa ner max varvtalet om man tycker att det går för fort.
/ Lucas
De hadde jeg glemt - sorry!
Min brors LM 840 har fått sin D50 utbytt til TD 50. Effektøkningen er bare merkbar på det aller mest intensive når man presser fram i stuffen samtidig med at man løfter eller tilter. Ellers ingen forskjell, men det er jo converter på den.
Postat: 14 februari 2008, 08:39
av gropen
Okej, Får leta efter en och testa.
Postat: 15 juni 2008, 13:06
av 1540
har du fått ihop 470 med td50 motorn