Nån som kan hur den "lilla fjädern" ska sitta plus att på min utgående axel
hänger 2 låsringar lösa...
Nån som har sprängskiss på detta?
Tack!
Johan
God Jul & Gott Nytt År!
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Kraftuttag Victor
Moderator: Moderatorer
Märkligt för på den nedre utgående axeln finns bara en låsring ( modell lite större ). På den övre ingående finns två mindre och två något större. Ingen av dem kan vid ett haveri marschera ut på kraftuttagstappen.
Fjädern ( och två kulor ) som håller kopplingsspaken i ett av tre lägen finns i den ingående axeln och hålls på plats av drivhylsan och borde inte heller kunna ramla ut.
Granska låsringarna en gång till. Kan det vara så att de är rester av packboxens gavlar på utgående axeln och fjädern är den som har legat runt själva tätningsläppen?
( Verkstadshandbokens sprängskiss svår att tyda - reservdelskatalogens är bättre - jag har dem ).
Fjädern ( och två kulor ) som håller kopplingsspaken i ett av tre lägen finns i den ingående axeln och hålls på plats av drivhylsan och borde inte heller kunna ramla ut.
Granska låsringarna en gång till. Kan det vara så att de är rester av packboxens gavlar på utgående axeln och fjädern är den som har legat runt själva tätningsläppen?
( Verkstadshandbokens sprängskiss svår att tyda - reservdelskatalogens är bättre - jag har dem ).
Kraftuttag
Kan tillägga att jag rivit kraftuttaget nu och hittat det ursprungliga felet
och det var så att godset runt utgående axel var av och kändes som
ytterliggare en låsring men det var bara en, så nu har jag fått tag på ett
nytt kraftuttag som bara är att skruva dit.
Så problemet är löst!
och det var så att godset runt utgående axel var av och kändes som
ytterliggare en låsring men det var bara en, så nu har jag fått tag på ett
nytt kraftuttag som bara är att skruva dit.
Så problemet är löst!