Har en BM430 -77 ska dra en snöslunga i vinter med hydrauliskt utkastartorn. Problemet är att jag har bara ett enkelverkande hydrauluttag bak på traktorn, och det styrs av lastarmsspaken. Skulle vilja bygga om så att jag kan använda lyftarmarna samtidigt som man kan snurra tornet. Har även en växelväljarventil bak där man väljer uttag eller lyftarmar bak. Har även en ventil under stolen där man väljer lastare fram eller lyftarmar bak. Har någon varit med om något liknande problem?
/Stefan
Du måste enligt forumets regler fylla i ort i din profil. / Lucas, moderator
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
BM430 -77 Hydraulikfunderingar
Moderator: Moderatorer
Ventilen under stolen väljer väl mellan att få olja till lastaren eller hela originalhydrayligen där bak antar jag...
Det finns (fanns) dubbelverkande ventiler att köpa till dessa, som bara var att skruva dit tillsammans med det enkelverkande som sitter där, med längre skruvar bara.
Skulle du få tag på ett sånt så är det nog väldigt enkelt att få till det där, och att köra lyftarmarna och det enkelverkande uttaget utan en massa annat omkopplande är då inga problem!
Det enda som inte fungerar samtidigt är då lastaren så som det verkar vara kopplat.
Jag såg faktiskt en sån ventil på Lantbruksnet för ett tag sen, den var till en 400:a, men jag tror den passar.
Men den är väl såld nu antar jag...
Det finns (fanns) dubbelverkande ventiler att köpa till dessa, som bara var att skruva dit tillsammans med det enkelverkande som sitter där, med längre skruvar bara.
Skulle du få tag på ett sånt så är det nog väldigt enkelt att få till det där, och att köra lyftarmarna och det enkelverkande uttaget utan en massa annat omkopplande är då inga problem!
Det enda som inte fungerar samtidigt är då lastaren så som det verkar vara kopplat.
Jag såg faktiskt en sån ventil på Lantbruksnet för ett tag sen, den var till en 400:a, men jag tror den passar.
Men den är väl såld nu antar jag...