Sida 1 av 1

Tryckregulator, insprutningspump BM 350

Postat: 25 september 2008, 19:20
av Kasebon
Hej Tanter och Gubbar!
Slänger ut en "Spin Of" på min förra fråga angående tryckregulatorn:
Har någon provat att plugga förskruvningen där "klockan" sitter och kört utan den och i så fall: Uppför sej motorn annorlunda, går det över huvud taget. Det har sagts mej att det går lika bra utan den, men den sitter ju inte där utan anledning?!?!?

Postat: 25 september 2008, 20:28
av daisel
jag vet inte, men jag skulle inte provadet, risken är ju att du för för högt tryck och pakningar skjuter

Postat: 25 september 2008, 20:52
av William
Hej igen Kasebon.
Jag arbetar med volvo lastmaskiner och Kalmar LMV truckar och där sitter det volvo pentamotorer som regel. Bränslesystemen ser ut i stort sett som dom har gjort dom sista femtio åren. Jag har råkat på en del motorer som saknar tryckutjämnare,men som för övrigt är identiska. Det är inte farligt att ta bort den och ersätta den med en plugg då den inte på något sätt reglerar trycket utan enbart fungerar som en tryckbackup. Reglerar trycket gör överströmningsventilen,så prova skulle jag inte vara rädd för.

Postat: 26 september 2008, 04:22
av Kasebon
Tack för svaren, jag menade naturligtvis tryckutjämnare, inte tryckregulator, fingararna slant när jag skrev inlägget. Jag låter frågan ligga så får vi se om jag får fler svar. Ha det bäst