Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tranåslastare 1500
Moderator: Moderatorer
Tranåslastare 1500
Jag har problem med att skopan sjunker när den är lastad
Har bytt alla packningar på kolvarna
Är det någon som vet vad orsaken är ?
Har bytt alla packningar på kolvarna
Är det någon som vet vad orsaken är ?
Rolle
-
Tjena
Detta vet du säkert sen innan, men så här har jag konstaterat fel på hjullastare innan när det gäller läckage.
Då har jag en tung skopa på lataren som jag hissar upp en bit, sedan tar man man det gamla hederliga blocket i taket och och sätter i skopan eller redskapsfästet. Lyfter lite i lastarn me blocket, bara i pyttelite spänn. Sedan tar man och och lossar slangarna och pluggar dom. Sjunker då lastaren när du släpper på kedjeblocket så är det ett internt läckage i kolven (kolvstång tätning), packa om som du gjort redan.
Men är det så att det inte sjunker, inte en millimeter över natt så är det nog ventilpaketet som är kast.
Så det kanske är värt att prova denna iden, för ett ventilpaket brukar ju som bekant oftast vara väldigt dyrt, även hos skrotarna. Det kan ju vara något annat fel med kolvarna, man vet ju alldrig.
Hoppas detta kan vara till din hjälp.
MVH/Daniel
Detta vet du säkert sen innan, men så här har jag konstaterat fel på hjullastare innan när det gäller läckage.
Då har jag en tung skopa på lataren som jag hissar upp en bit, sedan tar man man det gamla hederliga blocket i taket och och sätter i skopan eller redskapsfästet. Lyfter lite i lastarn me blocket, bara i pyttelite spänn. Sedan tar man och och lossar slangarna och pluggar dom. Sjunker då lastaren när du släpper på kedjeblocket så är det ett internt läckage i kolven (kolvstång tätning), packa om som du gjort redan.
Men är det så att det inte sjunker, inte en millimeter över natt så är det nog ventilpaketet som är kast.
Så det kanske är värt att prova denna iden, för ett ventilpaket brukar ju som bekant oftast vara väldigt dyrt, även hos skrotarna. Det kan ju vara något annat fel med kolvarna, man vet ju alldrig.
Hoppas detta kan vara till din hjälp.
MVH/Daniel