Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Biltemas traktorolja.
Moderator: Moderatorer
Biltemas traktorolja.
Är det någon som har provat den?
Jag tänkte nog fylla både motor och hydraulen på 320n om inte någon säger stopp å belägg.
Åsikter??
Jag tänkte nog fylla både motor och hydraulen på 320n om inte någon säger stopp å belägg.
Åsikter??
Hoppas du skojar?Huggarn skrev:Häll i den oljan i din motor du som har en Perkins (gott om reservdelar) och meddela sedan hur det gick. Jag som har en Bolinder diesel skulle aldrig våga! (Biltemas olja är sådant som dom har sugit upp från golvet hos Castrol och andra kända märken...)
Måste bli massa spill om biltema kan tappa det på dunk och sälja.
Den klassar sig mer än väl för att använda i en 320 så den ska inte vara något problem att köra med.
Huggarn, det vore intressant att veta vad du häller i din traktor?
Ja dåså.
Men frågan är vem som gör Biltemas olja. Kanske är ett bättre märke än man kan tro.
Självklart kör man på vilken olja man vill, det är ju upp till var och en men i vissa fall tycker jag man kör med extremt dyra oljor helt i onödan. Som dessutom inte klassar sig bättre än de billigare alternativen.
Men frågan är vem som gör Biltemas olja. Kanske är ett bättre märke än man kan tro.
Självklart kör man på vilken olja man vill, det är ju upp till var och en men i vissa fall tycker jag man kör med extremt dyra oljor helt i onödan. Som dessutom inte klassar sig bättre än de billigare alternativen.
Vet inte om det där är sant direkt, men jag köper all olja hos lantmännen.daisel skrev:Jag skulle inte göra det, men det är upp te dig, jag säger som monga nadra kloka : billigt är är till 99% skit även om man inte vil de
Agrol.
Lite dyrare än Biltema, mycket billigare än på macken.
Och det är knappast nåt fel på den!