Har en gammal BM200 Ståendes med havvererad motor.
Står i tankarna att slänga in en V8 i den. Har med lite tur kommit öven en 305a ifrån en El Camino till bra pris så tänkte slänga in den.
Någon som gjort detta tidigare och kanske har värdefulla tips att ge, eller någon som vet vart det finns information om nån annan som byggt liknande?
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
V8 i BM200
Moderator: Moderatorer
V8 i BM200
Delar av fordonssamlingen: www.garaget.org/jeep_tom
Re: V8 i BM200
Kanske inte så mycket detaljuppgifter, men på YouTube finns en hel drös med sådana filmer. Detta får vara som bevis på att det inte är omöjligt. Hur det passar eller är lättbyggt kan jag dock inte svara på.
Re: V8 i BM200
Jag har läst i tidningen Traktor Power om en kille som hade lagt i en Cheva 350 V8 i en Volvo T25.
Om jag inte minns rätt så hade han breddat ramen o förlängt den, sedan gjort en adapter platta mellan original svänghjulskåpa o koppling o nya motorn.
Borde gå att googla o hitta någon som har byggt nåt liknande, det har blivit rätt vanligt.
Lycka till.
Om jag inte minns rätt så hade han breddat ramen o förlängt den, sedan gjort en adapter platta mellan original svänghjulskåpa o koppling o nya motorn.
Borde gå att googla o hitta någon som har byggt nåt liknande, det har blivit rätt vanligt.
Lycka till.
STORT traktorintresse med STORT samlarintresse...
20 -tal veterantraktorer o massor med olika gamla redskap...
20 -tal veterantraktorer o massor med olika gamla redskap...