Hej.
Nyfiken på hur det gick sen? har precis samma problem, svarar inte på gas alltid, men oftast går den. berätta gärna om du kommit vidare,
mvh
Knet.
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Problem med skogsboxern!
Moderator: Moderatorer
-
jag har tyvärr inte gjort någonting än för det har gått sönder ett rör på griplastarkranen, men jag tror att det är handpumpen som är sliten och läcker in luft så jag ska byta den. Vi får se när det blir för jag har mycket annat att göra.
Senast redigerad av Skogsboxer den 29 januari 2009, 20:05, redigerad totalt 2 gång.
[bm 350 -62] [bm 350 skogsboxer (ösa) -66] [bm 350 traktorgrävare -65] [volvo bm 700 -80]
Ska nu stx byta glas filter i pumpen, slog en flaska STP i tanken och tycker att det hjälpte, men hand pumpen är inte torr här heller.Skogsboxer skrev:jag har tyvärr inte gjort någonting än för det har gått sönder ett rör på skogskranen, men jag tror att det är handpumpen som är sliten och läcker in luft så jag ska byta den så snart som jag har tid
Hör av dej.
-
jag har tyvärr inte haft så mycket tid med den än och jag har haft problem med ett rör uppe i kranen men när jag får sommarlov så ska jag nog se om jag kan få tag på lite delar... Vi får se om det blir bättre då
[bm 350 -62] [bm 350 skogsboxer (ösa) -66] [bm 350 traktorgrävare -65] [volvo bm 700 -80]
-
Nu har jag äntligen fått iordning min skogsboxer igen. Men det tog längre tid än vad jag tänkte att det skulle göra. Det va delvis handpumpen som släppte in luft. Och så hittade jag en liten kvist i bränsleledningen som var på väg ner till dieselpumpen så när den är borta så var det mycket bättre tryck på dieseln... såklart så nu går den hur fint som helst
Senast redigerad av Skogsboxer den 4 april 2009, 20:43, redigerad totalt 1 gånger.