Hej Tanter och Gubbar!
Slänger ut en "Spin Of" på min förra fråga angående tryckregulatorn:
Har någon provat att plugga förskruvningen där "klockan" sitter och kört utan den och i så fall: Uppför sej motorn annorlunda, går det över huvud taget. Det har sagts mej att det går lika bra utan den, men den sitter ju inte där utan anledning?!?!?
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tryckregulator, insprutningspump BM 350
Moderator: Moderatorer
Hej igen Kasebon.
Jag arbetar med volvo lastmaskiner och Kalmar LMV truckar och där sitter det volvo pentamotorer som regel. Bränslesystemen ser ut i stort sett som dom har gjort dom sista femtio åren. Jag har råkat på en del motorer som saknar tryckutjämnare,men som för övrigt är identiska. Det är inte farligt att ta bort den och ersätta den med en plugg då den inte på något sätt reglerar trycket utan enbart fungerar som en tryckbackup. Reglerar trycket gör överströmningsventilen,så prova skulle jag inte vara rädd för.
Jag arbetar med volvo lastmaskiner och Kalmar LMV truckar och där sitter det volvo pentamotorer som regel. Bränslesystemen ser ut i stort sett som dom har gjort dom sista femtio åren. Jag har råkat på en del motorer som saknar tryckutjämnare,men som för övrigt är identiska. Det är inte farligt att ta bort den och ersätta den med en plugg då den inte på något sätt reglerar trycket utan enbart fungerar som en tryckbackup. Reglerar trycket gör överströmningsventilen,så prova skulle jag inte vara rädd för.