Hejsan
Jag ska renovera min vattenpump eftersom vattnet rinner rakt igenom. Men när jag plockade isär pumpen så var vad jag tror är ett grafitlager som själva plattan med vingar glider på sprucket.
Är det någon som vet om det går att få tag i eller måste jag svara ett i nylon eller liknande?
Mvh Fredrik
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
BM 10 Vattenpump
Moderator: Moderatorer
Re: BM 10 Vattenpump
Känns som att det bara är att börja svarva, eller köpa komplett beg pump och hoppas på att den är bättre
hej, jag
Re: BM 10 Vattenpump
Godag
jag håller på att renovera vattenpumpen på vår bm10 också, tänkte bara fråga hur gick du till väga?
svarva du ut en ny bricka? och gjorde du nåt mer? för min bricka va med sprucken
Mvh william
jag håller på att renovera vattenpumpen på vår bm10 också, tänkte bara fråga hur gick du till väga?
svarva du ut en ny bricka? och gjorde du nåt mer? för min bricka va med sprucken
Mvh william