Jag är ny på forumet och tämligen ny med traktorer. Har läst en hel del och hittat mycket svar här, men nu skulle jag behöva lite expertis-hjälp
Har precis köpt en mindre gård och fått en gammal BM Terrier -57 från min far.
Jag har dock problem med hydraulsystemet. Ja, det är en hel del andra problem med, men hydral är mest akut då jag ska ploga snö med denna är det tänkt

På traktorn sitter en frontlastare märke okänt, förmodligen ett hemmabygge.
Jag testade att hänga på en vägskrapa på 3-punktslyften i helgen men fick på problem då traktorn inte orkade lyfta. I tomme lyfter den hela vägen upp.
Första frågan är, kan det vara så enkelt att traktorn helt enkelt inte pallar med? Det är inget monster till skrapa så jag tycker den borde orka.
Jag har tömt systemet på olja och filtrerat, ca 10-11l fanns det i. Min 8l och max 20l står det i instruktionsboken. För lite iom att jag även har frontlastare?
Vet inte vad det är för hydralolja i nuläget. SAE 10 eller "speciell hydralolja" står det i instruktionsboken. Vad ska man hälla i om man byter olja? Kan hydralen tappa lyftkraft om det är "vanlig" olja för sommarbruk i nu?
Ska försöka ta lite bilder idag och lägga upp imorgon då jag inte har internet på gården än.