Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Sprängskiss över lyftspak
Moderator: Moderatorer
Sprängskiss över lyftspak
De läker lite lätt ur kolven som lyft och sänkspaken går till. Tyvärr hittar ja ingen manual som visar hur det är ihopsatt på T22an. Jag har en manual till T24 men den stämmer inte med T22an för spaken sitter på fel sida och resten verkar se annorlunda ut eller så finns det helt enkelt inte med i manualen. Det läker upp runt kolven som spaken går till. Det bör väl ska vara en packbox eller oring där.
Lika så skulle ja vilja täta om vid spaken för i och urkoppling av kraftuttaget men den spaken verkar inte ha nån packning enligt T24ans sprängskiss.
Lika så skulle ja vilja täta om vid spaken för i och urkoppling av kraftuttaget men den spaken verkar inte ha nån packning enligt T24ans sprängskiss.
Re: Sprängskiss över lyftspak
Så det är skillnad mellan T22 och T24?
Hur är det med Victorn?
Här har du sprängskisser på den om det skulle va till nån nytta.
http://www.traktordelar.nu/bm1/bm230skiss-jlyft.htm
Hur är det med Victorn?
Här har du sprängskisser på den om det skulle va till nån nytta.
http://www.traktordelar.nu/bm1/bm230skiss-jlyft.htm
Den hade tyvärr spaken på vänster sida den med
Jamen vaf...?!!?! Alla traktorer jag sett av dessa modeller inklusive min, grannens victor och ett antal till har ju spaken på vänster sida! -Vad har du för special??
Meen!? Ja då får jag väl ta och ladda upp en bild då. Vetkar ju mysko
Meen!? Ja då får jag väl ta och ladda upp en bild då. Vetkar ju mysko
Ladda upp en bild så vi får se underverket! =)johan_84 skrev:Meen!? Ja då får jag väl ta och ladda upp en bild då. Vetkar ju mysko
Här kommer det bilder
Se och njut. Eller vad ni nu vill göra
Se och njut. Eller vad ni nu vill göra
Du har den gamla ovanliga hydralen med pump i hydralhuset i stället för på motorn. Det är nog bara att ta isär och se hur det är tätat
hej, jag
Ja en så'n där hydraul har jag aldrig sett, å då har jag övat mig i att spana traktorer i över 35 år snart, om man inte räknar de allra första åren... =)
Du får nog göra som daisel säger, öppna och kolla. Borde väl vara tätat med vanliga oringar?!
Du får nog göra som daisel säger, öppna och kolla. Borde väl vara tätat med vanliga oringar?!
Nä den där har jag heller aldrig sett!
Typiskt att man alltid ska ha nå special. Men den måste väl sitta på nån fler traktor modell? Är den sämre än den nyare? Är det därför jag måste ha kraftuttaget på för att kunna använda lyften? Och vad kraftuttaget låter. När man släpper upp kopplingen så trodde ja första gången att jag inte fått i det helt men de var tydligen dreven som lät.
Vad ska det vara för olja till kraftuttaget och lyften? och vart fyller ja på och vart kollar ja nivån?
Vad ska det vara för olja till kraftuttaget och lyften? och vart fyller ja på och vart kollar ja nivån?
Men Näää! Inte deppa nu! Du råkar ha en tämligen unik traktor... -Skulle jag tycka var skitkul!!!johan_84 skrev:Typiskt att man alltid ska ha nå special. Men den måste väl sitta på nån fler traktor modell? Är den sämre än den nyare? Är det därför jag måste ha kraftuttaget på för att kunna använda lyften? Och vad kraftuttaget låter. När man släpper upp kopplingen så trodde ja första gången att jag inte fått i det helt men de var tydligen dreven som lät.
Förmodligen borde det duga med en 10w-30 olja.
Jag blir bekymrad av att du säger att den låter illa med kraftuttaget i... Ska läsa på lite, få se hur det hänger ihop...
tackar. men vart kollar man nivån och vart fyller man på? de låter som dreven men de kanske är nått lager som är slitet?
de hörs ett litet missljud om man har kraftuttaget urlagt också. men bara då man har kopplingen uppe. Kanske är nått lager på axeln som går bak? men låter mycket mer om man lägger i kraftuttaget.
de hörs ett litet missljud om man har kraftuttaget urlagt också. men bara då man har kopplingen uppe. Kanske är nått lager på axeln som går bak? men låter mycket mer om man lägger i kraftuttaget.
Är det här ditt kraftuttagshus? Verkar vara en tidigare modell som även fanns på BM-10.
Enligt BM-10:s instruktionsbok (utan jordbrukslyft) smörjs kraftuttaget med oljan från växellådan, så min teori är att det har oljan gemensam med enheten som sitter före och du har ju jordbrukslyft, så påfyllningen och nivåpluggar är nog gemensamma...
Verkar det stämma med verkligheten?
Enligt BM-10:s instruktionsbok (utan jordbrukslyft) smörjs kraftuttaget med oljan från växellådan, så min teori är att det har oljan gemensam med enheten som sitter före och du har ju jordbrukslyft, så påfyllningen och nivåpluggar är nog gemensamma...
Verkar det stämma med verkligheten?
- Bilagor
-
- T-2X_kut.jpg (96.61 KiB) Visad 6199 gånger