Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
BM 400
Moderator: Moderatorer
-
BM 400
Har köpt en BM 400 . Går bra. Frågor! Lyftarmarnas inre tapp vandrar utåt. Har endast en låsning utanför "öglan" Är detta standard? Bromsarna tar väldigt dåligt. Vad att göra? I övrigt en kanonmaskin./ Nils
Re: BM 400
Jag är inte säker på vilken tapp du menar, men den tapp som lyftarmarna sitter på med splines vandrar på min, har gjort så typ alltid.
Bromsarna vet jag inte, steg 1 kan ju vara att se att allt löper som det ska, att det inte sitter en massa skit i vägen nånstans, och att ta isär bromsarna och se så det inte kärvar, och se hur skivor och belägg ser ut.
Nya slitdelar till bromsarna finns hos www.oie.se
Bromsarna vet jag inte, steg 1 kan ju vara att se att allt löper som det ska, att det inte sitter en massa skit i vägen nånstans, och att ta isär bromsarna och se så det inte kärvar, och se hur skivor och belägg ser ut.
Nya slitdelar till bromsarna finns hos www.oie.se
Tänker du på där hydralarmen sitter fast i traktorkroppen, i s fall så ska det vara en extra lång ring-sprint som ska låsa i ett hål i traktorkroppen
hej, jag
-
Tackar för tips. Låsningarna till tapparna har löst sig. Satt fel lås sprint. Skall vara den fjäderbelastade med "längre" .pinne som går in i traktorkroppen MVH/nils