Jag har fått en BM35 till låns av min svärfar för att skotta snö i vinter. Problemet uppkom när jag skulle byta rem till hydrualpumpen så var jag tvungen att lossa på fläktremmen.
Men nästan så fort jag satt verktygen i remskivan på vevaxeln så spricker centrumnavet där 2 spår är urfrästa så att man ska kunna sträcka yttersta skivan till fläktremmen. Kan även antyda en liten spricka på den justerbara yttre skivan.
Mina funderationer?
Går det och hur tar man bort skivan från vevaxeln?
Sen har jag ringt runt till en massa traktorskrotar för att få tag på en ny remskiva men det verkar omöjligt.
Finns det någon här på forumet kanske som har någon remskiva liggandes eller hela "klumpen där fram" så köper jag den gärna
MVH
Palle
Forumet lever vidare
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Tack vare Axels intervention har sidan nu räddats från stängning och radering hos egetforum och har flyttats till en egen domän.
Maskinisten har tagit över driften och vi har gjort följande ändringar:
- det kommer inte vara möjligt att registrera sig
- forumet kommer endast att vara öppet för läsning
- vänligen använd Maskinisten för nya trådar och inlägg
Vänliga hälsningar, Holger, maskinisten.net
Remskivan på vevaxeln
Moderator: Moderatorer
hej jag har en remskiva som ligger men den satt på en 1054 motor maila mig på musstang91@hotmail.com så kan ja skicka bilder